Carro och Linus knarkade och en mardröm

Dröm 1
Jag var hemma hos mamma i pappa i Fränsta. Mamma säger till mig att Carro är jättekonstig och att jag borde försöka prata med henne. Carro stod i köket och fnittrade åt absolut ingenting, och det gick inte att få kontakt med henne. Hon var verkligen jättekonstig. Jag förstod att hon måste ju vara full...jag frågade henne om hon tagit "pulver" oxå. Hon tittade allvarligt på mig, sedan blev hon tyst och sa lugnt..."det är klart jag har tagit pulver" också började hon fnittra igen....Sedan kom även Linus in iköket och fnittrade...Det visade sig att både Carro o Linus hade tagit "pulver" och var riktigt höga och det fanns inget vi kunde göra....Jag sa till mamma att det var ju tur att vi kom på dem nu när de fortfarande var unga, hade varit svårare att få dem att sluta om de hade knarkat i flera år...
 
Dröm 2
Vi var ett gäng som var i Sven o Ulrikas sommarstuga. Alla började lämna stugan gående, utom Sven, Ulrika och Thea. De stannade kvar i stugan. När vi andra hade gått en bit kom jag på att jag jag måste gå tillbaka. Alla andra fortsatte och gå och jag vände om mot stugan ensam. Plötsligt, när jag precis börjat gå tillbaka, blev det oväder och mörka moln drog och det började blåsa. Det absolut värsta va att i bakgrunden hördes spökmusik, riktig mörk och läskig musik (precis som på film när det är läskigt) När jag kom upp till stugan så visade det sig att hela taket hade rasat in och jag förstod att de som befann sig i stugan inte levde längre. Jag insåg att jag då var helt ensam där....

(denna dröm var så läskig att jag var livrädd när jag vaknade och kunde inte somna om. Hur vanligt är det egentligen att man drömmer att det läggs på spännande musik, när drömen utspelas. Det var verkligen som på film. Riktigt läskigt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0