Jobbade i Karmas pizzeria

Helgen var över och Boas och jag åkte till Skelleftehamn för att vara barnvakt åt Thea och Elin (deras föräldrar är i Thailand) När vi kom in i deras hus var det kaos i köket. Huset hade stått tomt i flera dagar, trots det såg det ut som om någon stog och bakade. På köksbänken var det nämligen utkavlad en jättesstor deg och på degen hade någon tömt ut två påsar med frysta wokgrönsaker och sedan lagt på ytterligare en stor deg. Så det såg ut som två calzone med frysta wokgrönsaker som fyllning....Vi lät den ofärdiga matlagningen ligga kvar och började måla gipstomtar med Thea och Elin istället. Vi målade dem svarta....

.....Jag gjorde praktik på frisersalongen "Karma". Karma hade utökat och hade även grill/pizzeriarestaurang i samma lokal. När det var dax att stänga kl 18.00 kom det massa massa folk som skulle äta Karmas pizza. Jag gick och frågade Tina (en gammal klasskompis fr. Fränsta) som jobbade där, om jag skulle jobba över då det blev så mycket folk. Tina tyckte att det behövdes inte. Vi började sedan diskutera hennes lockiga hår (vi var ändå på en hårsalong....)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0