Anders Timmel åkte Vasaloppet ...

Vi var ett helt gäng som var i Dalarna och skulle åka Vasaloppet. Bland annat var Anders Timmel med. Jag och några andra som inte skulle åka gick in på "vasaloppsområdet" där det var en jättestor marknad. Boas vill inte gå på marknaden tillsammans med mig då han hellre vill förbereda sig inför loppet.... Jag gick själv runt på marknaden och köpte godis och annat. Tillslut var det dax att hjälpa alla som skulle åka vasalopet. För att ta sig till starten var alla tvungna att gå upp för en lång backe. Det var halt och svårt att ta sig upp. Jag fick knuffa Anders Timmel upp för den långa backen... Jag, som inte skulle åka skidor, körde en bil i skidspåret istället. Efter att ha kört länge på de smala och spåriga skidspåren kom jag tillslut fram till en återvändsgränd där jag stannade....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0