Han dödar mig!

Natten mot den 16/4
Jag var på Ekgränd. Livrädd! För utanför, på tomten, satt Rodi i en bil och väntade på att jag skulle komma ut. Han skulle döda mig! Det var natt, alla hade gått och lagt sig, utom jag. Jag stod nere i hallen, gick in i köket ibland för att se om Rodi satt kvar i bilen. Det gjorde han. Plötsligt lämnade han bilen och gick mot mig? Hjälp, är dörren låst tänkte jag. Han ringde på dörren. Jag stog livrädd i hallen?.jag vill ju inte bli mördad. Då kommer mamma ner och säger åt mig att öppna. Jag säger att om jag öppnar kommer han mörda mig. Mamma sa: nej, då? och hon gick för att öppna dörren. Jag gick och satte mig i trappan. Mamma öppnade dörren. Jag hörde att Rodi frågade ?Är Sofie hemma????.

Senare samma natt?

AKO hade gjort nått dumt?ingen gillade henne. Alla frös ut henne för det hon hade gjort. Lee ville t.o.m. döda henne för det hon hade gjort. Jag förstod inte riktigt vad AKO hade gjort och följde därför med henne hem för att prata med henne. Vi kom hem till hennes föräldras hus i Fränsta. Ingen var hemma. AKO började gråta och sa att hon har inte gjort nått fel? Vi gick ner till nedervåningen. AKO bestämde sig för att ringa till Lee. Det visade sig att det hela handlade om att AKO hejade på HV71 i SM-finalen?AKO var fortfarande ledsen. Hon bjöd mig på fiskpinnar som vi värmde i micron. Jag råkade bränna mina fiskpinnar?.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0