Bortgjord på Idol uttagningen...

Natten mot den 19/4


Jag, CB, Lee, AKO, Linda, Kristin (klasskompisar från grundskolan)och ett par till satt i ett klassrum. Det var idoluttagning. Det satt en kvinna vid kadeden . Hon var juryn. Vi skulle alla sjunga en efter en, inför juryn och inför varann... Jag var först ut och var inte alls nervös. Jag visste ju att jag är helt ok på att sjunga. Jag gick fram och skulle precis ta den första tonen då...plötsligt jag glömde all text...jag kom inte ihåg vilken låt jag skulle sjunga...panik. Alla började skratta, särskilt Kristin och Linda. Åhh.. vad jobbigt det blev. Juryn gav mig en chans till... Jag valde då att sjunga en annan låt... "the very first time that I saw your brown eyes...." (If I ever) Jag sjöng och jag tyckte det lät riktigt bra tyckte jag...men det tyckte ingen annan. Mina kompisar skrattade och juryn blev typ arg och frågade vad jag gör här... Jag blev bara tyst och gick och satte mig vid bänken igen. Sedan var det dags för alla andra att sjunga...CB gick vidare, så gjorde Kristin, Linda, Lee, AKO.....ja, alla gick vidare utom jag...Himla jobbigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0